مجمع عمومی (بخش دوم)
نوشته شده توسط : samansabt

 

مجمع عمومی (بخش دوم):

ماده 21 - هیأت رئیسه مجمع

مجامع عمومی اعم از عادی و فوق العاده به ریاست رئیس یا نایب رئیس هیأت مدیره و در غیاب آن ها به ریاست یکی از مدیرانی که به این منظور از طرف هیأت مدیره انتخاب شده باشد، تشکیل خواهد گردید. مگر در مواقعی که انتخاب یا عزل بعضی از مدیران یا کلیه آنها جزء دستور جلسه مجمع باشد که در این صورت رئیس مجمع از بین سهام داران حاضر در جلسه با کثرین تسبی انتخاب خواهد شد. دو نفر از سهام داران از طرف مجمع عمومی با اکثریت آراء و یک نفر منشی از بین صاحبان سهام یا از خارج تعیین می شود. هرگاه مجامع عمومی عادی به وسیله بازرس دعوت شده باشد ریاست با بازرس خواهد بود.

 

ماده 22 - صورت جلس ها

از مذاکرات و تصمیمات مجامع عمومی اعم از عادی و فوق العاده صورت جلسه ای توسط منشی ترتیب داده میشود که به امضای هیأت رئیسه مجمع رسیده و یک نسخه از ان در مرکز شرکت نگهداری خواهد شد.

چنانچه تصمیمات مجامع عمومی شامل یکی از موارد مشروحه زیر باشد یک نسخه از صورت جلسه مربوطه جهت ثبت و درج در روزنامه رسمی به اداره ثبت شرکت ها تقدیم می گردد.

1 - انتخاب مدیران و بازرسان

2 - تصویب ترازنامه

3 - کاهش یا افزایشسرمایه شرکت و یا هر گونه تغییر در موارد اساسنامه

4 - انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن

ماده 23 - اثر تصمیمات

مجامع عمومی اعم از عادی و فوق العاده، که طبق مقررات قانون و اساسنامه حاضر تشکیل می گردد نماینده عموم سهام داران است و تصمیمات آنها برای همه صاحبان سهام ولو غایبین و مخالفین الزام آور می باشد.

ماده 24 - مجمع عمومی عادی

مجمع عمومی عادی شرکت لااقل سالی یک دفعه، حداکثر ظرف مدت 4 ماه از تاریخ انقضای سال مالی شرکت منعقد می گردد.

ماده 25 - حد نصاب مجمع عمومی عادی

در مجمع عمومی عادی، حضور دارندگان اقلاً بیش از نصف سهامی که حق رأی دارند ضروری است. اگر در اولین دعوت حد نصاب مذکور حاصل نشد مجمع برای بار دوم دعوت خواهد شد و با حضور هر عده از صاحبان سهامی که حق رأی دارند رسمیت یافته و اخذ تصمیم خواهد نمود، به شرط آن که در دعوت دوم نتیجه دعوت اول قید شده باشد.

ماده 26 - تصمیمات در مجمع عمومی عادی

در مجمع عمومی عادی، تصمیمات همواره با اکثریت نصف به علاوه یک آرای حاضر در جلسه رسمیت خواهد یافت؛ مگر در مورد انتخاب مدیران و بازرسان که مطابق ذیل ماده 88 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، عمل خواهد شد.

ماده 27 - اختیارات مجمع عمومی عادی

مجمع عمومی عادی می تواند به استثناء مواردی که درباره انها در قوانین تعیین تکلیف شده یا اتخاذ تصمیم درباره آن ها در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده و مؤسس می باشد، تصمیم گیری نماید.

ماده 28 - حد نصاب مجمع عمومی فوق العاده

در مجمع عمومی فوق العاده باید دارندگان بیش از نصف سهامی که حق رأی دارند، حاضر باشند اگر در اولین دعوت حد نصاب مذکور حاصل نشد برای بار دوم دعوت و با حضور دارندگان بیش از یک سوم سهامی که حق رأی دارند رسمیت یافته و اتخاذ تصمیم خواهد نمود، به شرط آن که در دعوت دوم نتیجه دعوت اول قید شده باشد.

ماده 29 - اکثریت در مجمع عمومی فوق العاده

تصمیمات مجمع عمومی فوق العادده همواره با اکثریت دو سوم آراء حاصر در جلسه رسمی معتبر خواهد بود.

ماده 30 - اختیارات مجمع عمومی فوق العاده

هر گونه تغییر در موارد اساسنامه یا در سرمایه شرکت با انحلال شرکت قبل از موعد منحصراً در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می باشد

22890120

مشاورین ثبت سامان

 

 





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: